Skip to main content

Vietnam House

Salam Ramadhan, selamat berpuasa dan salam satu Malaysia. Harini mood sangat blur disebabkan penangan balik lambat semalam, shooting untuk Launching terbaru company saya. Semalam juga waktu saya dan kawan-kawan terpaksa berbuka di Office, tapi ia tidak mengecewakan saya, kerana... Office kami berada betul di One Utama Shoping Center. ngehehe..

So, untuk dijadikan cerita, saya telah booking untuk berbuka di Just Thai untuk 4 Person, namun begitu *(eceh ayat).. saya berasa tidak syok la pulaks dengan makanan dia, bukan apa, makanan dia bukan tak Ok, sangat Ok.. tapi macam biasa-biasa je.. Disebabkan itu, saya try reserve di Vietnam House kerana makanan nya kelihatan sangat mengiurkan.. yummy!! Tetapi ia agak mengecewakan kerana, reservation hanya boleh buat sehari sebelum kejadian. adoiyai.. So saya google la lagi, terjumpa pula Vietnam Kitchen (janji Vietnam).. So, kami book untuk pukul 7 kat Vietnam Kitchen.. Ketika jam masuk waktu pukul 6.30, saya dan rakan seperjuangan Elin, telah menggerakkan diri ke One Utama. Jalan punya jalan sesat sampai ke Vietnam House pulak, tempat yang kitaorang nak makan tadi tapi tak dapat nak booking, so dengan memberanikan diri saya telah bertanya kepada orang ala-ala vietnam itu. 

Amoi  : "Hallo,Welcome"
Elin    : Is there any table available?
Amoi  : How maly pelson?
Elin    : 4 Head, 4Body. 4person...
Amoi  : oh, Can, can.. please come with me.

Huah, Excited nya saya! hahaha, tak kusangka ada seat lagi untuk kami. Tanpa melengah masa, kami pun dengan berbesar hati meluru masuk ke Restaurant itu! hah kau.. hehehe..

Amoi : say cheese.. !

Makanannya memang sangat not bad, lagipun kami decide nak makan sini after we find out yang Vietnam Kitchen tu mengandungi bahan-bahan yang haram disisi islam iaitu PORK PORK PORK!!.. oink oink. hahaha... Well, seperti makan di restaurant yang lain, Vietnam House menyediakan makanan yang tidak sama dengan wajah yang dikeluarkan didalam menu. Tetapi, ia sebenarnya sangat berbaloi, sebab makanan disini sangat mengenyangkan. series!

Saya order black paper and rice ni. ^_^ OhSem!

Elin punya, wow! sungguh Look Delicious (Spicy fish and rice)

 Cik Paten punya.. Chicken claypot with rice

Kami! oh, june tak join. Ruginyerr.. hahaha.

I love Dim-sum ini! Cute :)

 *cocktail fruit
Ini sesuatu yang hmm.. kurang bagi aku. haha..
mungkin disebabkan dia punya buah terlalu banyak

So pada yang mahu try ke sini, just walk in jer, kalau nak booking, sehari sebelum tu awak kena reserve.  ok guys, selamat berpuasa....

 Elin dgn Beca beliau.. hahaha

* Price are subjected to 10% service charge and 6% government tax

ADDRESS:
VIETNAM HOUSE

LOT S122, 2ND FLOOR,
1 UTAMA SHOPPING CENTRE,
47800 BANDAR UTAMA,
PETALING JAYA,
SELANGOR
TEL: 03-7727 0778
FAX: 03-7726 0778


Comments

Popular posts from this blog

sakit itu dari hati

FUCK!

Kucing2!!

Ahad g umah hayat lagi? hahaha..dia nak tunjuk kat aku kebesaran si prince yg mmg besar gedabeng!hihiihi..xlama tu aku n hayat plak g mandikn kasih,yg best tu aku mndikan tp hayat yang kena cakar..habisla tgn dia pnuh cakaran kucing.. hihihi.. haish,mmg kucing2 beliau xmkn saman duh..yg sikecik tu..xhbs2 main..kucing besa pon tatotkan dia..   inila si kaseh yg tak makan saman..dia kejekan princess

My big DAY! Alhamdulillah..

Assalammualaikum, Macam dah lama sangat tak update blog yang usang ni. Al-maklumlah dah menjadi seorang isteri.. Alhamdulillah. hehe.. first of all i really want to share my wedding story. the best moment of my life. Finally i've decide to get this best place ever! sebenarnya ianya secara kebetulan, on the day my husband grandma punya birthday, diorang buat makan makan di  Naili's sentul . And it was suprising me sebab time tu ada someone baru lepas buat majlis pernikahan dekat  Rumah tamu datin halijah , which is betul-betul sebelah naili's. So, i ask my husband (masa tu belum jadi husband lagi) to get the phone number. And yes, the price for wedding is really amazing, sangat berpatutan, plus include penginapan, catering, makeup, set persalinan/wedding cake and pelamin. Highly recommended untuk sesiapa yang suka kan gaya klasik dan traditional.So the place dah decide, plus disebabkan tempat tu sangat classic, i pakai songket. *mari berhuhu. Done dengan my place, so