Skip to main content

What i call... LIFE?

Assalammualaikum..
 
Haish, lama nya tak update blog ni.. harini tiba-tiba teringat blog sendiri, al maklumlah sekarang dah mula sibuk dengan perancangan untuk mendirikan rumah dan tangga.. *ouch! (senyum tunjuk gigi)
So bila dah tak hade keje macam sekarangni mula lah nak memakan gaji buta. emmm.. sambil menyelam makan biskut kata ko.
 
Sebenarnya rasa nak update tentang how my life goes, about whatever happen to my life sepanjang aku tak meghupdate blog yang 'kosong' ni. So i can put some memories dalam blog ni kan.. Who cares btw..  But pemikiran aku terasa nak cerita isu artis, boleh tak? hahaha.. bukan selalu kan bergosip disini.. Sekali sekala je, kalau dua kali dua kala. lalala
 
Ok, My first issue, about Erra Fazira, siapa yang tak kenal tu minta google cepat, she the most beautiful creature ok. And I really love her and sangat sangat adore her on her way, kesian sangat dengan dia about penceraian beliau tu, (She got married to Engku Emran since Oktober 2007). Bukan sebab Engku Emran yang i don't know how to describe the man like him, (*go listen to Yuna Song - Lelaki).
 
It's more to she and her Daughter, Ya Allah, i follow instagram dia ok, she really can't live without Engku Aleesya. Every picture yang ada dekat instag dia mesti bersama-sama dengan anak dia, and how kejam Engku Emran pisahkan mak dengan anak. Ok.. i dont know kalau erra sendiri yang tak mahu hak penjagaan anak or what so ever, but fikir logik memang tak mungkin. Mak mana yang tak sayang anak, macam Nora Danish, so happy with her son, even dah jadi MakJan sekali pun si Jejai ada lagi hati dan perasaan. Even dalam berita semalam ada listkan time bila Erra boleh jumpa anak dia, i dont agree. Kesian betul la. What can i say sekarang, apapun Erra buat or maybe bukan salah dia ke apa, anak nya itu tetap sepatutnya perlu dijaga oleh Erra Fazira, and lelaki macam Engku Emran really not a gentleman. eww.. geram betul i.

one of the picture yang membuktikan how happy she with her mum. - google

Haha, beremosi sungguh aku, seriously mesti orang akan salahkan Erra berkenaan kes penceraian beliau, some people akan cakap Erra panas baran or what so ever sebab ini kali kedua dia bercerai. Nevermind, ia tidak mengganggu minda sesetengah pihak. Insyaallah ada hikmah dari sebalik kejadian.

So beralih kepada my second issue, goes to bini number dua Ashraf Muslim.. siapa tu? Wan Sakinah.. ya ya.. kenapa la aku nak sibuk pasal bini number dua AM tu, bukannya femes pun. And tak mendatangkan pekdah pun. TAPI.. (amboi besar kau) tapi disebabkan semalam aku usha blog beautifulnara. Berkenaan cerita dia di Instagram and anasir anasir liar yang dok cerita pasal bini beliau yang kedua ni yang agak fussy. And pada aku yes, She is Something.. kenapa aku rasa macam tu, sebabnya gambar beliau yang preggy, its ok la kalau nak show off sekali pun, tapi aku rasa orang semua tak puas hati kerana gambar yang dipaparkan tersebut terlalu mengiurkan.. haha, maaflah pada pandangan saya tak cantik. Contoh macam yasmin hani, siap bukak baju lagi untuk tayang perut, but i think tak nampak la sexy mana cuma tak senonoh, but she cuma tunjuk perut. But si Wan Sakinah ni bukan tunjuk perut but the whole body, memang, badan hang lawa. Tapi laki hang kan ke Ustaz dan seorang yang dikenali sebagai orang yang islamic, maybe gambar itu sangat tidak sesuai.

gambar kontrobasi
Salam utk sahabat, stalkers & haters. Maaf psl gmbr yg menayangkn gmbr perut sy tu. Terlalu excited tgk perut boyot, tu yg pi upload tu. Bknnya nk show off bagai. Tau, org lain pun pregnant jgk. Tp sblm ni, pantang naik perut sket pi gym la. jog la. Sit up la. Tp now rs lain, bila tau pregnant je, dok tgu bila perut nk besaq. 
Time makan pun tak kira. Asal lapaq, makan! Lgpun org dok kata perut sy kecik. Tp bl hmpir 7 bln ni tb2 dia besaq! Tgk dlm gmbr lg nmpk besaq! Tu yg sy pi upload tu. Xrs seksi pun. cuma excited tang perut. xde niat nk sakitkn hati sape2.. Sy dh delete gmbr tu. Terima kasih atas teguran.
InsyaAllah xkn berlaku lg upload gmbr bkn2. Sy mengaku sy salah. Selain mintak ampun kat Allah, mntk maaf pd suami, sy jg mntk maaf pd anda semua. Sy jgk maafkn anda yg xpenat dok maki hamun. Tak pyh la cari kat padang masyar. Jenuh. Ramai org. Ssh nk jmp. Kira 0-0 kat sini je la yea. Satu lg, jgn la hentam suami sy tu teruk sgt. Dia usaha jd suami yg terbaik utk kami berdua. Bkn setakat cukup mkn pakai. Agama pun dia bg. Tp tu la, dlm dok kawal, terlepas jgk.. Hehe. 
Sy mntk doakanlah kebahagiaan kami bertiga (Dayana, Ashraf & Sakinah). Doa anak yg bakal dilahirkn nnt jd ank soleh atau solehah, yg sihat tubuh bdnnya & cergas akal fikirannya. Doakn jg Ashraf & teman baik sy, Dayana selamat tb di Mekah & dpt menunaikan ibadat umrah yg mabrur. Salam. -peace-
Permohonan 'maaf' kontrobasi



Aku bukanlah nak mencemuh beliau, tapi hagak hagakla.. nampak sangat awak tu gilakan publisitikus. Ya, tak mustahil la sebab dia dah kahwin dengan retis kan.. Aku minum sirap ni pun disebabkan perangai dia ni sebijik macam hamba Allah ni. #busuk hati. Actually i dont know how to describe it. Aku pun bukan baik atau mulia mana, tapi dari sumber yang aku dapat, Si Sakinah ni post gambar tersebut disaat suaminya dan isteri pergi mengerjakan umrah. Plus dulu waktu dayana n AM honeymoon ke sabah, dia dok sibuk menghupload gambar pregnant test dia. Pelik kenapa tak post time kau bercuti tu je? atau masa kau ada bersama dengan AM dan isterinya. Seperti yang aku mention tadi, hamba Allah yang berperangai sebijik macam si Wan Sakinah, muka pun nak dekat dekat sama aku rasa. Hamba Allah ni dah ada anak, tapi anak perempuan, and tiba tiba ipar dia melahirkan baby boy, sikapnya pelik kerana cemburukan kebahagiaan orang lain. Semua happy tapi pelik bila ada seketika beliau telah mengepost gambar baby ipar nye dengan hasil EDIT yang sangat teruk. Adalah sampai nampak terbakar baby tu. Teruk naw perangai kan.
 
Rasanya tak ada apa lagi nak madah kot. masing masing boleh fikir mana baik mana buruk. Biasalah kehidupan. Tapi seriously semenjak tahu perangai Wan Sakinah macam tu aku rasa menyampah pula. Maafla, tak berniat pun untuk rasa sebegitu. Tapi sebenarnya niat yang mendatangkan cara perlakuan.
 
Wassalam.
 
XOXO
Ain

Comments

Popular posts from this blog

sakit itu dari hati

FUCK!

Kucing2!!

Ahad g umah hayat lagi? hahaha..dia nak tunjuk kat aku kebesaran si prince yg mmg besar gedabeng!hihiihi..xlama tu aku n hayat plak g mandikn kasih,yg best tu aku mndikan tp hayat yang kena cakar..habisla tgn dia pnuh cakaran kucing.. hihihi.. haish,mmg kucing2 beliau xmkn saman duh..yg sikecik tu..xhbs2 main..kucing besa pon tatotkan dia..   inila si kaseh yg tak makan saman..dia kejekan princess

kehilangan

Assalammualaikum, Aku, aku pernah kehilangan.. kehilangan insan yang amat kusayang, yang menjaga ku dari kecil sehingga akhir usianya. Namun waktu itu aku masih budak. Tetapi sekali lagi aku kehilangan insan yang menjadi ketua keluarga kami. Yang kurang aku menghabiskan masa bersama, tapi kami amat sayang padanya. Saat dia ada, aku tidak menghargai, tidak sentiasa meluangkan waktu bersama, aku masih ingat pesannya untuk makan bersama satu keluarga. Dia sentiasa berpesan untuk mengutamakan ahli keluarga sebelum kawan. Dia sentiasa cuba memahami kami, namun sedikit pun kami tidak peduli. kami sentiasa leka dengan dunia tanpa kami sedar bahawa beliau sedang menahan sakit. Dalam setiap senyum.. Wahai ayah, aku berdosa padamu. aku tidak mahu meratap ketika ketiadaanmu. kau pun pasti ketawa jika mengetahui aku menulis perkara bodoh ini.. tak ianya bukan bodoh. ianya ikhlas dari hati. kami, ya kami, terlalu sombong, sombong untuk membuat kau ketawa, sombong ketika kau bertungkus lumu