Skip to main content

Legoland Malaysia..

Assalammualaikum, salam sejahtera, & salam satu Malaysia..

31 August 2012, Kita dan seluruh rakyat Malaysia telah menyambut hari kemerdekaan yang ke-55 tahun. Saya amat berbangga menjadi warga Malaysia tanah tumpah darahku. Sedihnya, pada hari kemerdekaan yang ke-55 tahun itu, satu insiden yang agak merepek terjadi, entah, bagi saya, perkara itu memang agak merepek kepada seseorang yang amat mencintai tanah airnya. First berkenaan bendera Malaysia, ada sesetengah pihak nak tukar jalur gemilang kita dengan bendera erk? bendera apa tu ea? saya pun tak sure, warna merah menyala dan.. erm.. entahla, bagi saya sangat tidak relevant dan sangat tak masuk akal.

Herm, seriesly.. Malas nak menyemak dengan labu-labu yang tak habis-habis nak jadi perusuh dan perosak. tak tau apa yang dorang tak puas hati sangat, bila negara dah maju, mula lah nak berebut sana sini, nampak sangat gila kuasa, dan dengki sangat. Biarkan mereka, mereka tiada nilai, ibu bapa lalai dari kecil dah diabai.. eceh tetibe plakni.. ups, stop stop. melalut jauh dah ni. Actually entry kali ini nak story pasal hari kemerdekaan kita pada jumaat minggu lepas, yakni saya dan family telah melencongkan diri ke LEGOLAND MALAYSIA. wah, kelas kau ain! haha

Bila gambar diciplak dari orang memang mcmni. hahaha.!

So, Firstly saya nak cerita tentang aktiviti yang dibuat ketika disana. Disebabkan saya memang penggemar Taman Tema - Taman Tema ni, bagi saya, Legoland memang sangat kelas dan sebenarnya ia hanya sesuai untuk budak-budak.. mungkin sebab roller coaster dia tak sehebat GENTING HIGHLAND.. hehe.. bukan nak complain, memang menyeronokkan ke Legoland! terutama nya adanya bangunan-bangunan yang dibina dari legoland, kalau anda photographer, boleh la mentelaah di sana. saya pun suka! 

 
 Kami telah bersantai dan makan di sini..

 Ini adalah LEGO.. hehehe.. COOL!

  alahai, nak sayang-sayang depan public plak, jeles mak!

Tengok! Makan tak hajak.. halamak..

  hulamak! sape tau tempat ni? hehehe

 Nampak tak singa tu.. itu la SINGAPORE.

  Tak silap aku, ini lah taj-Mahal

 And, kami sekeluarga telah jalan jalan dan mengexplore LEGOLAND yang besar tak besar tu.. memang best sangat.. :) tapi kurang sesuai untuk orang yang nak kan sesuatu yang mencabar macam saya. hehehe.. tapi kalau diberi pilihan , boleh je saya join sekali. kui kui kui..

 Abe Belun. tak tahan dengan kerenah kami.

Time ni kami nak naik roller coaster project X

 Knight Castle punye roller coaster memang best sangat! ^_^

Time ni kami tengah tengok Wayang 4D! (4D la sangat.)

Bagi saya ini adalah satu pengalaman yang menyeronokkan, kami juga dapat 50% promotion. banyak activiti yang kami buat tak sempat nak bergambo.. gambar gambar semua telah dimuat naik ke dalam FB saya, so, nak tengok? follow my blog and my FB yaw. tata~


Thanks for reading, and happy merdeka raya day!! MERDEKA!

Comments

  1. wowww...bestnya..mahal tak tiket nak masuk??

    ReplyDelete
  2. boleh tahan jugak mahal dia, around 140 macam tu untuk dewasa. :)

    ReplyDelete
  3. awesome la... kalau ada masa kene pergi ni..hehe ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang ohsem sgt..hihi! pegi jangan tak pergi tau :)

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

sakit itu dari hati

FUCK!

Kucing2!!

Ahad g umah hayat lagi? hahaha..dia nak tunjuk kat aku kebesaran si prince yg mmg besar gedabeng!hihiihi..xlama tu aku n hayat plak g mandikn kasih,yg best tu aku mndikan tp hayat yang kena cakar..habisla tgn dia pnuh cakaran kucing.. hihihi.. haish,mmg kucing2 beliau xmkn saman duh..yg sikecik tu..xhbs2 main..kucing besa pon tatotkan dia..   inila si kaseh yg tak makan saman..dia kejekan princess

My big DAY! Alhamdulillah..

Assalammualaikum, Macam dah lama sangat tak update blog yang usang ni. Al-maklumlah dah menjadi seorang isteri.. Alhamdulillah. hehe.. first of all i really want to share my wedding story. the best moment of my life. Finally i've decide to get this best place ever! sebenarnya ianya secara kebetulan, on the day my husband grandma punya birthday, diorang buat makan makan di  Naili's sentul . And it was suprising me sebab time tu ada someone baru lepas buat majlis pernikahan dekat  Rumah tamu datin halijah , which is betul-betul sebelah naili's. So, i ask my husband (masa tu belum jadi husband lagi) to get the phone number. And yes, the price for wedding is really amazing, sangat berpatutan, plus include penginapan, catering, makeup, set persalinan/wedding cake and pelamin. Highly recommended untuk sesiapa yang suka kan gaya klasik dan traditional.So the place dah decide, plus disebabkan tempat tu sangat classic, i pakai songket. *mari berhuhu. Done dengan my place, so