Skip to main content

Dera hingga pecah usus

 gambar hiasan

Zaman berganti zaman, hari berganti hari, isu bayi didera tak putus-putus jadi di Malaysia ni. Pagi ni aku baca HMetro, belum sempat baca isi, baca title dah sangat menyakitkan hati aku. Siapa yang nak dipersalahkan? dengan sikap manusia sekarang yang kembali jahil dan lebih berfikir menggunakan kata hati bukan lagi dengan akal fikiran.

KUANTAN: “Saya tidak akan memaafkannya dan tidak sesekali menerimanya semula,” kata Norhidayah Ahmad, 22, ibu kepada bayi berusia lapan bulan yang disahkan doktor pecah usus dipercayai akibat didera teman lelaki ibu kandungnya itu.

Norhidayah yang juga ibu tunggal berkata, dia tidak menyangka teman lelakinya berusia 19 tahun itu sanggup mendera Mohamad Adam Mikhail Abdullah kerana kekasihnya itu sangat menyayangi anaknya.
“Selepas apa yang berlaku, dia tidak boleh terlepas daripada perbuatannya.

Saya mahu dia rasa azab yang Adam rasa,” katanya yang ditemui di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) di sini, semalam.

Norhidayah berkata, dia hanya menyedari ada sesuatu yang tidak kena terhadap Adam apabila anaknya itu kelihatan tidak bermaya dan muntah-muntah ketika dia pulang dari tempat kerja, awal pagi kelmarin. Sebelum itu, Norhidayah meninggalkan Adam kepada suspek ketika keluar bekerja di tapak ekspo di hadapan Terminal Makmur, di sini, jam 8 malam Isnin lalu dan pulang semula ke bilik sewa pada jam 3 pagi kelmarin.

Aku bukan mahu menghakimi sesiapa, tapi kalau nak diikutkan siibu tunggal sepatutnya lebih perihatin dengan anak nya yang masih kecil tu, dan zaman sekarangni kalau nak cakap pasal Cinta, wah.. orang sanggup gadai apa sahaja demi cinta, percaya sampai mati, sedangkan kita tak tahu mana penghujung setiap percintaan tu, percaya sangat dengan teman lelaki yang baru berumur 19 tahun. Itu bukan suatu perkara yang sepatutnya. Entahlah, dah banyak dah aku baca kat paper, news, kebanyakan kejadian yang akhirnya memakan diri kerana cinta. wallahualam. maafkan aku jika aku ada tersalah cakap. apapun renung-renungkan.
assalammualaikum...

Comments

  1. hai,,salam perkenalan.. tntg entry awak ni,, bgs awak ambil berat.. saya sndiri sedeh ngan kbykan wanita diluar sana yg senng2 je serah maruah dia.. adoiii..

    ReplyDelete
  2. salam perkenalan. betul tu, kadang kadang mereka tak sedar yg mereka smua hanya dipergunakan.. kan kan ? :D

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

sakit itu dari hati

FUCK!

Kucing2!!

Ahad g umah hayat lagi? hahaha..dia nak tunjuk kat aku kebesaran si prince yg mmg besar gedabeng!hihiihi..xlama tu aku n hayat plak g mandikn kasih,yg best tu aku mndikan tp hayat yang kena cakar..habisla tgn dia pnuh cakaran kucing.. hihihi.. haish,mmg kucing2 beliau xmkn saman duh..yg sikecik tu..xhbs2 main..kucing besa pon tatotkan dia..   inila si kaseh yg tak makan saman..dia kejekan princess

My big DAY! Alhamdulillah..

Assalammualaikum, Macam dah lama sangat tak update blog yang usang ni. Al-maklumlah dah menjadi seorang isteri.. Alhamdulillah. hehe.. first of all i really want to share my wedding story. the best moment of my life. Finally i've decide to get this best place ever! sebenarnya ianya secara kebetulan, on the day my husband grandma punya birthday, diorang buat makan makan di  Naili's sentul . And it was suprising me sebab time tu ada someone baru lepas buat majlis pernikahan dekat  Rumah tamu datin halijah , which is betul-betul sebelah naili's. So, i ask my husband (masa tu belum jadi husband lagi) to get the phone number. And yes, the price for wedding is really amazing, sangat berpatutan, plus include penginapan, catering, makeup, set persalinan/wedding cake and pelamin. Highly recommended untuk sesiapa yang suka kan gaya klasik dan traditional.So the place dah decide, plus disebabkan tempat tu sangat classic, i pakai songket. *mari berhuhu. Done dengan my place, so